Tuesday, November 1, 2011

Ayuh, Bangkitlah Jiwa-Jiwa Muda!!!!!

     Zuppp… zuppp!! Huhu cursor aku tiba2 terhenti di pautan tentang sejarah Imam Hassan Al-Banna. Ape lagi kliklah kan.. Tiba-tiba aku terbaca serangkap kata-kata dari beliau. Tak sangka la pulak boleh membuat aku terfikir sejenak.. tadaaa!! Niela kata-kata beliau:

    Andai diumpamakan ISLAM seperti sebuah bangunan usang yang hampir roboh, maka aku akan berjalan ke seluruh dunia bagi mencari jiwa-jiwa muda. Aku tidak ingin mengutip dengan ramainya bilangan mereka. Tapi aku ingin hati-hati yang ikhlas untuk membantu dan bersamaku membina kembali bangunan using itu menjadi sebuah bangunan yang tersergam indah. (Imam As-Syahid Hassan al-Banna)

Masya-Allah!! Tingginya jihad beliau.. “jiwa-jiwa muda” ermmm!! Ya!! Aku tergolong dalam itu.. terasa pulak aku.. jadi???? Aku pun terfikir apa tindakan aku seterusnya.. aku mesti jadi “jiwa-jiwa muda” yang akan menyuburkan kembali Islam tersebut.. aku pasti boleh!!!!!!


No comments:

Post a Comment