Saturday, May 26, 2012

Bebaskan Aku Dari Jahilliyah!!



Bebaskan aku dari jahilliyah !!!

Ape? Ingat hambasuper nie xpernah lalui zaman jahilliyah ke?
Flashback zaman Jahilliyah:
-dedah aurat
-x solat
-x puasa
-mengumpat
Aaaaahhh! Banyak lagi….. berjela-jela.. heh3

Jahilliyah bagi hambasuper bak penjara..
Jahilliyah bagi hambasuper bak perosak…
Jahilliyah bagi hambasuper bak penjenayah..
Jahilliyah bagi hambasuper bak pemberontak..
Aku benci Jahilliyah… Bebaskan aku!!!!
(kalo ultraman mesti dah merah dah lampu di dada nie.. keh3x)

Ya Rabb, istiqomahkan hati ini dalam mencari ‘torchlight’ untuk menyuluh kegelapan belenggu jahilliyah nie.. agar hambasuper nie dapat suluh jalan untuk ketemu dengan-Mu..


Dah bebas dari jahilliyah orang kata lain plak.. “ish budak nie buang tabiat ke ape? “ “ntah ikhlas ke tak?” “kot saje2 nak tunjuk…”


Hambasuper: kenape?? Salahke?? Salah ke aku nak bebas dari Jahilliyah nie? Jahilliyah musnahkan hidup aku.. Jahilliyah niela busuk hati tak bagi aku rasa nikmat Islam.. xpe biar org lain kata begitu sebab kita tahu Allah tahu kita buat untuk Dia.. hmm, satu lagi! Hambasuper, ingat satu benda! Jangan mengharapkan kemaksuman dari orang yang tak maksum..

Sekarang aku bebas.. bebas… bebas.. eh? Ada dengungla.. (Johan dalam lawak ke der) hehe!

kalo dah bebas please, please hambasuper jangan awk patah balik!! Jangan sesekali punya ‘nawaitu’ nak masuk balik dalam penjara Jahilliyah.. Once hambasuper patah balik, hambasuper jangan harap nak rasa kenikmatan Islam & nak cari jalan balik ke fitrah itu perit dan pedih!!

No comments:

Post a Comment